Było podsumowanie półrocza. Podsumowania wakacji nie było, z tylko i wyłącznie mojej winy, ale podsumowanie września i października właśnie się pojawiło. Zapraszam.
Co przeczytałem:
Przeze te dwa miesiące udało mi się przeczytać 16 książek. We wrześniu - 6, reszta w październiku (heh, 10 miesiąc i 10 książek).
Były to:
1. Mroczna wieża 1: Roland RECENZJA
2. opowiadanie Siostrzyczki z Ekuranii
I tu muszę wspomnieć, że nudniejszych książek nie czytałem. Nawet ,,Dolina Koni'' wymięka przy Kingowej wieży. Stanowczo odradzam. Nic ciekawego.
3. Królowie Dary RECENZJA
Świetna fantastyka w orientalnym klimacie. Bardzo dobry pierwszy tom, ale zastanawiam się, czy potrzebna jest kontynuacja.
4. Prokurator RECENZJA
Bez komentarza. Sięgnąłem tylko dlatego, że był o prawnikach.
5. Fakap. Czyli moja przygoda z korpoświatem RECENZJA
Świetna książka o Dolinie Krzemowej, ale dla tych będących w temacie. Niemniej jednak interesująca i miejscami nieprawdopodobna.
6. Sen Henny RECENZJA
NAJLEPSZA KSIĄŻKA MIESIĄCA Jeżeli czytaliście ostatnie posty na blogu, to wiecie, że nie ma (według mnie oczywiście) lepszej polskiej (jednocześnie nawet nie wyglądającej na polską) fantastyki. Genialna i niepowtarzalna.
7. Dzikie Królestwo. RECENZJA
Październik zacząłem z ,,Dzikim Królestwem'', czyli dziecięcym postapo? Zwierzęta wypowiadziały nam wojnę. Praktycznie całość ludzkiej populacji wymarła, a ci, którzy przeżyli muszą walczyć o przetrwanie. Świetna powieść pokazująca, dlaczego warto dbać o naturę.
8. Krótka historia świata. RECENZJA
Pierwotnie bądąca podręcznikiem do historii, książka o powstawaniu świata. Od prehistorii, do II Wojny Światowej. Bardzo interesująca lektura, opatrzona pięknymi rysunkami.
9. Jak wytresować Cthulhu tom 1.
10. Jak wytresować Cthulhu tom 2. RECENZJA ŁĄCZONA
Pierwsze książki w których to my decydujemy o tym, jak potoczą się losy postaci. Pierwszy to ciekawa historyjka dla młodszych. Drugi znacznie poważniejszy, straszzniejszy i odnoszący się do trudniejszych tematów i ważniejszych wartości.
11. Mleko i Miód. Milk and Honey. RECENZJA
Każdy inaczej interpretuje poezję. Mi się akurat ten zbiór ogromnie podobał. Dodatkowo można poprawić nieco swój język czytając najpierw po angielsku, a potem po polsku.
12. Sen Henny: Imperium Magów. RECENZJA
NAJLEPSZA KSIĄŻKA MIESIĄCA W przypadku tej książki nie istnieje coś takiego, jak syndrom drugiego tomu. Poziom ogromnie wysoki. Żadnych nudnych opisów, czy zbędnych fragmentów. Tak trzymać. Oby tak dalej panie Arturze.
13. Sapiens. Od zwierząt do bogów. RECENZJA
Pasjonujący esej o ewolucji człowieka, budzący wielkie kontrowersje. Wprost zadaje pytania o sens wiary, czy pieniędzy. Niemniej jednak najbardziej interesujące były opisy prehistorii.
14. Najlepszy powód, by żyć. RECENZJA
Polskie YA/NA z potencjałem, chociaż nie do końca wykorzystanym. Nutka szpitalnych realiów oraz próba samobójcza. Ciekawe, ale niezbyt porywające.
15. Duszan. RECENZJA
Przepiękne ilustracje. Zagadkowy opis. Nutka fantastyki. Motto mówiące, aby pamiętać, że kiedyś było się dzieckiem.
16. Harry Potter i Komnata Tajemnic.
Jak co roku na jesieni odświeżam sobie cały cykl. Sama Komnata - niezmiennie wspaniała. Z oczywistych powodów (Pottera zna każdy), nie będę pisał recenzji.
*****
Co kupiłem?
1. Cierpliwy Snajper.
2. Zazdrośnice.
3. Sekta Egoistów.
4. Mleko i Miód. Milk and Honey.
5. Straż! Straż!
6. Uczciwa Oszustka
7. Tove Jannson. Mama Muminków. Biografia
8. Ludzie na drzewach
9. Harry Potter i Komnata Tajemnic.
10. Baśnie Braci Grimm dla dorosłych i młodzieży bez cenzury.
*****
Co dostałem do recenzji?
Od wydawnictwa Znak Emotikon:
Dzikie Królestwo
Od wydawnictwa Tadam:
Jak wytresować Cthulhu tom 1.
Jak wytresować Cthulhu tom 2
Duszan
Od autora - p. Artura Wellsa:
Sen Henny
Sen Henny: Imperium Magów
Granica. Zbiór opowiadań.
Od autora - p. Artura Urbanowicza:
Grzesznik
Od wydawnictwa Kobiecego:
Lab Girl (recenzja)
Od wydawnictwa Adamada:
Pan: Sekretne Dziedzictwo Króla Elfów
Od Wydawnictwa Akademickiego Dialog:
Pamiętnik mojej żołnierki na Kaukazie i niewoli u Szamila od 1844 do 1854.
Od Domu Wydawniczego Rebis:
Krótka historia świata.
Zapadła Dziura. Bone Gap.
Światło (recenzja przedpremierowa)
Od wydawnictwa Videograf SA:
Zemsta i przebaczenie tom 1: Narodziny Gniewu
Od wydawnictwa Znak LiteraNova:
Najlepszy powód, by żyć.
Koszmarne istoty, które spotykasz każdego dnia
Od wydawnictwa PWN:
Sapiens. Od zwierząt do bogów.
Od autora - p. Marcina Sindery:
Wróżda
****************
To tyle, dzięki za przeczytanie
Co przeczytałem:
Przeze te dwa miesiące udało mi się przeczytać 16 książek. We wrześniu - 6, reszta w październiku (heh, 10 miesiąc i 10 książek).
Były to:
1. Mroczna wieża 1: Roland RECENZJA
2. opowiadanie Siostrzyczki z Ekuranii
I tu muszę wspomnieć, że nudniejszych książek nie czytałem. Nawet ,,Dolina Koni'' wymięka przy Kingowej wieży. Stanowczo odradzam. Nic ciekawego.
3. Królowie Dary RECENZJA
Świetna fantastyka w orientalnym klimacie. Bardzo dobry pierwszy tom, ale zastanawiam się, czy potrzebna jest kontynuacja.
4. Prokurator RECENZJA
Bez komentarza. Sięgnąłem tylko dlatego, że był o prawnikach.
5. Fakap. Czyli moja przygoda z korpoświatem RECENZJA
Świetna książka o Dolinie Krzemowej, ale dla tych będących w temacie. Niemniej jednak interesująca i miejscami nieprawdopodobna.
6. Sen Henny RECENZJA
NAJLEPSZA KSIĄŻKA MIESIĄCA Jeżeli czytaliście ostatnie posty na blogu, to wiecie, że nie ma (według mnie oczywiście) lepszej polskiej (jednocześnie nawet nie wyglądającej na polską) fantastyki. Genialna i niepowtarzalna.
7. Dzikie Królestwo. RECENZJA
Październik zacząłem z ,,Dzikim Królestwem'', czyli dziecięcym postapo? Zwierzęta wypowiadziały nam wojnę. Praktycznie całość ludzkiej populacji wymarła, a ci, którzy przeżyli muszą walczyć o przetrwanie. Świetna powieść pokazująca, dlaczego warto dbać o naturę.
8. Krótka historia świata. RECENZJA
Pierwotnie bądąca podręcznikiem do historii, książka o powstawaniu świata. Od prehistorii, do II Wojny Światowej. Bardzo interesująca lektura, opatrzona pięknymi rysunkami.
9. Jak wytresować Cthulhu tom 1.
10. Jak wytresować Cthulhu tom 2. RECENZJA ŁĄCZONA
Pierwsze książki w których to my decydujemy o tym, jak potoczą się losy postaci. Pierwszy to ciekawa historyjka dla młodszych. Drugi znacznie poważniejszy, straszzniejszy i odnoszący się do trudniejszych tematów i ważniejszych wartości.
11. Mleko i Miód. Milk and Honey. RECENZJA
Każdy inaczej interpretuje poezję. Mi się akurat ten zbiór ogromnie podobał. Dodatkowo można poprawić nieco swój język czytając najpierw po angielsku, a potem po polsku.
12. Sen Henny: Imperium Magów. RECENZJA
NAJLEPSZA KSIĄŻKA MIESIĄCA W przypadku tej książki nie istnieje coś takiego, jak syndrom drugiego tomu. Poziom ogromnie wysoki. Żadnych nudnych opisów, czy zbędnych fragmentów. Tak trzymać. Oby tak dalej panie Arturze.
13. Sapiens. Od zwierząt do bogów. RECENZJA
Pasjonujący esej o ewolucji człowieka, budzący wielkie kontrowersje. Wprost zadaje pytania o sens wiary, czy pieniędzy. Niemniej jednak najbardziej interesujące były opisy prehistorii.
14. Najlepszy powód, by żyć. RECENZJA
Polskie YA/NA z potencjałem, chociaż nie do końca wykorzystanym. Nutka szpitalnych realiów oraz próba samobójcza. Ciekawe, ale niezbyt porywające.
15. Duszan. RECENZJA
Przepiękne ilustracje. Zagadkowy opis. Nutka fantastyki. Motto mówiące, aby pamiętać, że kiedyś było się dzieckiem.
16. Harry Potter i Komnata Tajemnic.
Jak co roku na jesieni odświeżam sobie cały cykl. Sama Komnata - niezmiennie wspaniała. Z oczywistych powodów (Pottera zna każdy), nie będę pisał recenzji.
*****
Co kupiłem?
1. Cierpliwy Snajper.
2. Zazdrośnice.
3. Sekta Egoistów.
4. Mleko i Miód. Milk and Honey.
5. Straż! Straż!
6. Uczciwa Oszustka
7. Tove Jannson. Mama Muminków. Biografia
8. Ludzie na drzewach
9. Harry Potter i Komnata Tajemnic.
10. Baśnie Braci Grimm dla dorosłych i młodzieży bez cenzury.
*****
Co dostałem do recenzji?
Od wydawnictwa Znak Emotikon:
Dzikie Królestwo
Od wydawnictwa Tadam:
Jak wytresować Cthulhu tom 1.
Jak wytresować Cthulhu tom 2
Duszan
Od autora - p. Artura Wellsa:
Sen Henny
Sen Henny: Imperium Magów
Granica. Zbiór opowiadań.
Od autora - p. Artura Urbanowicza:
Grzesznik
Od wydawnictwa Kobiecego:
Lab Girl (recenzja)
Od wydawnictwa Adamada:
Pan: Sekretne Dziedzictwo Króla Elfów
Od Wydawnictwa Akademickiego Dialog:
Pamiętnik mojej żołnierki na Kaukazie i niewoli u Szamila od 1844 do 1854.
Od Domu Wydawniczego Rebis:
Krótka historia świata.
Zapadła Dziura. Bone Gap.
Światło (recenzja przedpremierowa)
Od wydawnictwa Videograf SA:
Zemsta i przebaczenie tom 1: Narodziny Gniewu
Od wydawnictwa Znak LiteraNova:
Najlepszy powód, by żyć.
Koszmarne istoty, które spotykasz każdego dnia
Od wydawnictwa PWN:
Sapiens. Od zwierząt do bogów.
Od autora - p. Marcina Sindery:
Wróżda
****************
To tyle, dzięki za przeczytanie
Komentarze
Prześlij komentarz