Przejdź do głównej zawartości

Podsumowanie Września & Października

Było podsumowanie półrocza. Podsumowania wakacji nie było, z tylko i wyłącznie mojej winy, ale podsumowanie września i października właśnie się pojawiło. Zapraszam.

Co przeczytałem:

Przeze te dwa miesiące udało mi się przeczytać 16 książek. We wrześniu - 6, reszta w październiku (heh, 10 miesiąc i 10 książek). 


Były to:

1. Mroczna wieża 1: Roland RECENZJA
2. opowiadanie Siostrzyczki z Ekuranii

I tu muszę wspomnieć, że nudniejszych książek nie czytałem. Nawet ,,Dolina Koni'' wymięka przy Kingowej wieży. Stanowczo odradzam. Nic ciekawego.

3. Królowie Dary RECENZJA

Świetna fantastyka w orientalnym klimacie. Bardzo dobry pierwszy tom, ale zastanawiam się, czy potrzebna jest kontynuacja.

4. Prokurator RECENZJA

Bez komentarza. Sięgnąłem tylko dlatego, że był o prawnikach.

5. Fakap. Czyli moja przygoda z korpoświatem RECENZJA

Świetna książka o Dolinie Krzemowej, ale dla tych będących w temacie. Niemniej jednak interesująca i miejscami nieprawdopodobna.

6. Sen Henny RECENZJA

NAJLEPSZA KSIĄŻKA MIESIĄCA Jeżeli czytaliście ostatnie posty na blogu, to wiecie, że nie ma (według mnie oczywiście) lepszej polskiej (jednocześnie nawet nie wyglądającej na polską) fantastyki. Genialna i niepowtarzalna.

7. Dzikie Królestwo. RECENZJA

Październik zacząłem z ,,Dzikim Królestwem'', czyli dziecięcym postapo? Zwierzęta wypowiadziały nam wojnę. Praktycznie całość ludzkiej populacji wymarła, a ci, którzy przeżyli muszą walczyć o przetrwanie. Świetna powieść pokazująca, dlaczego warto dbać o naturę.

8. Krótka historia świata. RECENZJA

Pierwotnie bądąca podręcznikiem do historii, książka o powstawaniu świata. Od prehistorii, do II Wojny Światowej. Bardzo interesująca lektura, opatrzona pięknymi rysunkami.

9. Jak wytresować Cthulhu tom 1. 
10. Jak wytresować Cthulhu tom 2. RECENZJA ŁĄCZONA

Pierwsze książki w których to my decydujemy o tym, jak potoczą się losy postaci. Pierwszy to ciekawa historyjka dla młodszych. Drugi znacznie poważniejszy, straszzniejszy i odnoszący się do trudniejszych tematów i ważniejszych wartości.

11. Mleko i Miód. Milk and Honey. RECENZJA

Każdy inaczej interpretuje poezję. Mi się akurat ten zbiór ogromnie podobał. Dodatkowo można poprawić nieco swój język czytając najpierw po angielsku, a potem po polsku.

12. Sen Henny: Imperium Magów. RECENZJA

NAJLEPSZA KSIĄŻKA MIESIĄCA W przypadku tej książki nie istnieje coś takiego, jak syndrom drugiego tomu. Poziom ogromnie wysoki. Żadnych nudnych opisów, czy zbędnych fragmentów. Tak trzymać. Oby tak dalej panie Arturze.

13. Sapiens. Od zwierząt do bogów. RECENZJA

Pasjonujący esej o ewolucji człowieka, budzący wielkie kontrowersje. Wprost zadaje pytania o sens wiary, czy pieniędzy. Niemniej jednak najbardziej interesujące były opisy prehistorii.

14. Najlepszy powód, by żyć. RECENZJA

Polskie YA/NA z potencjałem, chociaż nie do końca wykorzystanym. Nutka szpitalnych realiów oraz próba samobójcza. Ciekawe, ale niezbyt porywające.

15. Duszan. RECENZJA

Przepiękne ilustracje. Zagadkowy opis. Nutka fantastyki. Motto mówiące, aby pamiętać, że kiedyś było się dzieckiem.

16. Harry Potter i Komnata Tajemnic.

Jak co roku na jesieni odświeżam sobie cały cykl. Sama Komnata - niezmiennie wspaniała. Z oczywistych powodów (Pottera zna każdy), nie będę pisał recenzji.



*****

Co kupiłem?

1. Cierpliwy Snajper.
2. Zazdrośnice.
3. Sekta Egoistów.
4. Mleko i Miód. Milk and Honey.
5. Straż! Straż!
6. Uczciwa Oszustka
7. Tove Jannson. Mama Muminków. Biografia
8. Ludzie na drzewach
9. Harry Potter i Komnata Tajemnic.
10. Baśnie Braci Grimm dla dorosłych i młodzieży bez cenzury.



*****

Co dostałem do recenzji?

Od wydawnictwa Znak Emotikon:

Dzikie Królestwo

Od wydawnictwa Tadam:

Jak wytresować Cthulhu tom 1.
Jak wytresować Cthulhu tom 2
Duszan

Od autora - p. Artura Wellsa:

Sen Henny
Sen Henny: Imperium Magów
Granica. Zbiór opowiadań.

Od autora - p. Artura Urbanowicza:

Grzesznik

Od wydawnictwa Kobiecego:

Lab Girl (recenzja)

Od wydawnictwa Adamada:

Pan: Sekretne Dziedzictwo Króla Elfów

Od Wydawnictwa Akademickiego Dialog:

Pamiętnik mojej żołnierki na Kaukazie i niewoli u Szamila od 1844 do 1854.

Od Domu Wydawniczego Rebis:

Krótka historia świata.
Zapadła Dziura. Bone Gap.
Światło (recenzja przedpremierowa)

Od wydawnictwa Videograf SA:
Zemsta i przebaczenie tom 1: Narodziny Gniewu

Od wydawnictwa Znak LiteraNova:

Najlepszy powód, by żyć.
Koszmarne istoty, które spotykasz każdego dnia

Od wydawnictwa PWN:

Sapiens. Od zwierząt do bogów.

Od autora - p. Marcina Sindery:

Wróżda

****************

To tyle, dzięki za przeczytanie

Komentarze

Inne ciekawe artykuły

100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK (EDYCJA 2017)!

Mamy Nowy Rok, a jak wiadomo, jaki nowy rok, taki cały rok. Czy książkoholik może zacząć go lepiej, niż od przepięknych okładek? W każdym razie ja nie, dlatego przygotowałem listę 100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK z (nie tylko) 2017 . Nie tylko, bo chyba 9 tytułów pochodzi z poprzednich dwóch lat, ale są tak piękne, że nie mogło ich tu zabraknąć :-) Nie miałem pomysłu na żaden sensowny podział, bo każda z tych okładek podoba mi się tak, że musiałbym robić często ex aequo, więc wyszłoby albo mniej, albo więcej niż 100 pozycji. Dlatego jedyny podział to: okładka miękka; okładka twarda + zintegrowana oraz kilka pozycji po angielsku. (jeśli książkę wydano i w miękkiej, i w twardej okładce, to pokazana zostaje w twardych; wiadomo, #teamtwardaokladka zobowiązuje) Występuje tu kilka serii, gdzie np. jeden tom wydano w 2016, a drugi w 2017 oraz gdzie kilka niezwiązanych ze sobą książek wydano w jednakowej szacie graficznej (np. Gaiman od Maga). Nie sugerowałem się też tym, czy dana książka

Kolekcja Bestsellerów Fantasy Trudi Canavan - podsumowanie

Mam już wszystkie książki Trudi Canavan wydane w Polsce, więc przygotowałem taką oto listę z linkami do wpisów o konkretnych książkach: TRYLOGIA CZARNEGO MAGA UCZENNICA MAGA GILDIA MAGÓW   NOWICJUSZKA   WIELKI MISTRZ TRYLOGIA ZDRAJCY MISJA AMBASADORA ŁOTR KRÓLOWA ZDRAJCÓW TRYLOGIA ERA PIĘCIORGA KAPŁANKA W BIELI OSTATNIA Z DZIKICH GŁOS BOGÓW TRYLOGIA PRAWO MILLENIUM ZŁODZIEJSKA MAGIA ANIOŁ BURZ  (nowe zdjęcia) INNE KSIĄŻKI TEJ AUTORKI: SZEPTY DZIECI MGŁY i inne opowiadania

Gra o Tron. Edycja Ilustrowana

Dziś pokażę wam kupioną w salonie BookBook'a Ilustrowaną Edycję '' Gry o Tron''  George'a R. R. Martina Książka: 1000 str., okładka twarda, szyty grzbiet ******************************************************** Gra o Tron  – kto jej nie zna? Odpowiedź jeszcze 3 tygodnie temu byłaby prosta – ja, ale już nie jest. Tom inaugurujący sagę ,,Pieśń Lodu i Ognia'' w Edycji Ilustrowanej przeczytałem w około 18 dni (nie pamiętam dokładnie). Cóż mogę rzecz o czymś, co zna już (chyba) każdy na świecie? Bomba. Po prostu Bomba przez duże ,,B''. Zanim bardziej szczegółowa recenzja, to najpierw krótki opis fabuły. Siedem królestw ma swoich Lordów. Pieczę nad nimi sprawuje Król Siedmiu Królestw – Robert. Na północy spokojny żywot wiedzie ród Starków. Na ich terenie znajduje się też Mur – jedyna bariera przed Innymi z północy.  Południem zaś rządzi ród Baratheonów... ale tylko z pozoru. Tak naprawdę władzę sprawuje żona króla – Cersei z rodu Lannist