Przejdź do głównej zawartości

Alfabet Book Tag (SOBOTNI TAG #5)

Znalezione obrazy dla zapytania alfabet book tag 
(źródło grafiki: nudfreenerd.com)


Pytania do Alfabet Book Tag pochodzą z filmiku z kanału Book Z Tobą.



***

A: Autor, którego książek czytałem najwięcej


Pierwsze pytaniu i już problem. Moja przygoda z jakimś autorem/autorką kończy się zwykle po skończeniu jego najpopularniejszej serii, tak więc odpowiedzi na to pytanie będzie kilka. M.in.: J.K. Rowling, Remigiusz Mróz, Alexandra Bracken, czy Tarryn Fisher. I chyba najbardziej pasuje tu ostatnie nazwisko.

B: Bardzo dobra druga część

Tu również mam więcej niż jedną odpowiedź. Po pierwsze - ,,Zaginięcie'' Mroza, a po drugie ,,Sen Henny: Imperium Magów''. Obaj - w dodatku polscy - autorzy tworzą w zupełnie innych gatunkach, i obaj tworzą wspaniale!

C: Czytam teraz

Aktualnie rozkoszuję się książką ,,Bestiariusz Słowiański. Część pierwsza i druga''. Będzie recenzja, a nawet coś więcej... ale póki co nic nie wiecie 😁.

D: Do picia wybieram

Albo herbatkę z miodem o smaku Sangrii, albo napój mleczny o smaku pistacjowym. Dość oryginalnie (chyba).

E: E-book, czy książka papierowa

Zdecydowanie, tylko i wyłącznie książka papierowa. Najlepiej jeszcze, żeby była w twardej oprawie.

F: Fikcyjna bohaterka, z którą mógłbyś chodzić w liceum

Musiałem zmienić formę gramatyczną pytania, ale to zrozumiałe. Tu nie miałem się nad czym zastanawiać. Od razu pomyślałem o Margo Roth Spiegelman z moich ukochanych ,,Papierowych Miast'' Johna Greena.

G: Git, że dałem tej książce szansę

Cóż, wybór może być lekko kontrowersyjny, bo powiem, że będą to ,,Niezrównani'' Alyson Noel. Jest to pierwsza książka, którą ''zrecenzowałem''. Celowo nie edytuję tamtego wpisu, abyście mogli zobaczyć od czego się zaczęło (ale lepiej tego nie róbcie).

H: Historia ukryta, czyli książka, która powinna być bardziej popularna

Czy kogoś zdziwi, jak powiem, że taką książką jest ,,Sen Henny''? Chyba nikogo, a szkoda, bo książka ma: wspaniałą fabułę, prześliczną okładkę i napisał ją polski autor. Szkoda tylko, że wydał ją Psychoskok, ale może większa popularność sprawi, że jakieś prawdziwe wydawnictwo się nią zainteresuje, bo książki te (również tom drugi) aż proszą się o twarde okładki i poprawki interpunkcyjne.

I: Istotny moment w Twoim czytelniczym życiu

Sięgnięcie po Mikołajka, bo to właśnie dzięki temu urwisowi zacząłem czytać, ale czytać tak naprawdę. Dziękuję Goscinny!

J: Już skończyłem:

,,Spektrum: Leonidy'' i nadal mam ogromnego kaca książkowego. Oby jak najszybciej pojawił się drugi tom... Zaraz, przecież pierwszy nadal nie miał jeszcze premiery... CZEMU?! Tak bardzo chcę nadal czytać tę serię.

K: Książki, których nie chcę czytać

Na pewno wszelkie książki Kinga, ale również dwie pozostałe powieści Gillian Flynn. O tyle, o ile King po prostu mnie koszmarnie nudzi, o tyle uważam, że Gillian miała coś nie tak z głową pisząc swoją ,,Zaginioną Dziewczynę''.

L: Ludzie, jaką długą książkę przeczytałem

Cóż, długo by wymieniać, bo naprawdę uwielbiam książkowe grubaski (najlepiej w twardych okładkach), jednak należy mieć na uwadze to, że książka mająca 300 stron może być albo chwilówką, albo wielkim wyzwaniem. Powiem więc o kilku najgrubszych, które już przeczytałem.

Zacznę lekko, ,,Spektrum: Leonidy'' - 544 str.; ,,Gro o Tron'' i ,,Starcie Królów'' - 1000 str. (edycja ilustrowana) i 1024 str.; ,,Małe życie'' - ponad 830 str. oraz ,,Amerykańscy Bogowie'' - 608 str.
M: Miałem kaca książkowego przez...

...bardzo wiele książek. Do tych największych należą: ,,Nigdy Nie Gasną'' oraz ,,Spektrum: Leonidy'', a także ,,Immunitet'' Mroza.

N: Na półce mam tyle książek

Nie wiem dokładnie, gdyż lista ta jest bardzo ruchoma, ale myślę, że będzie ich około 400.

O: Odświeżam tę lekturę raz po raz

,,Papierowe Miasta'' czytam w każde święta, zaś Harry'ego Pottera odświeżam zawsze w październiku.

P: Poczytam w tym miejscu

Najchętniej czytam w łóżku, bo raz, że wygodnie, a dwa, że można książkę położyć, żeby się grzbiet nie złamał, czy coś.

Q: KWestia, która została mi w głowie - ulubiony cytat

Aj, żeby to jeden. Mam takie top 2 tego półrocza.


Cytat pierwszy - ,,Sen Henny''

Stara maksyma mówi: ,,Niech wrogowie przeceniają twoje wady, a przyjaciele nie doceniają twoich zalet''.
Cytat drugi - ,,Spektrum: Leonidy''
Być może istnieje granica, ile cierpienia tych, których kochamy, można zabsorbować, nie rozpadając się.
Myślałem też o cytacie z recenzji Amerykańskich Bogów, jednak jako fragment jest on dość długi, a nie chcę dodawać czegoś okrojonego przeze mnie. Każdy powinien go zinterpretować sam :-) 

R: Raczej nie powinienem był tego czytać


Zdecydowanie pasuje tu ,,Prokurator'' Pauliny Świst. Takiego chłamu to ja dawno nie czytałem. Nie mogę pojąć, jak można tak zepsuć książkę o prawnikach.

S: Seria, którą zaczęłam i chcę skończyć

Na pewno ,,Pieśń Lodu i Ognia'' (wdrążam Martin Na Miesiąc Challenge, jednak spora ilość egzemplarzy recenzenckich skutecznie go blokuje). Kolejną wartą skończenia serią - i którą skończyć muszę(!) jest cykl Dzieci Ziemi. Czeka on i czeka, ale w końcu się doczeka. Obiecuję!

T: Trzy ulubione książki

CZEMU TYLKO TRZY? No ale cóż, trzeba to trzeba. Oto moje top 3 ulubionych książek:


MIEJSCE 3: ,,Mimo Moich Win'', bo jak dotąd nie czytałem lepszej trylogii, a w zasadzie to tylko ta sama historia z trzech perspektyw..., ale czy na pewno?

MIEJSCE 2: ,,Noc Ognia'' Schmitta, bo po prostu kocham styl pisania tego autora.
MIEJSCE 1: ,,Małe życie'' i ,,Papierowe Miasta'', bo nie umiem wybrać, która z nich jest lepsza.
U: Uwielbiam i nie żałuję

Na pewno nie żałuję, że sięgnąłem po ,,Złodziejkę Książek''. Nie cierpię wręcz książek wojennych, ale jak można nie pokochać Złodziejki?

V: Vielce się cieszę, że to już niedługo! Premiera, na którą czekam

Jeszcze w czwartek powiedziałbym, że to ,,Wróżda'' Marcina Sindery, jednak od wczoraj książka jest już u mnie, tak więc teraz najbardziej wyczekiwaną przeze mnie premierą jest ilustrowana edycja ,,Rycerza Siedmiu Królestw'' Martina.

W: Weź zrób coś z tymi nawykami

W sumie to mam tylko jeden nawyk - nie ma dnia bez min. 50-ciu stron. Takie dzienne minimum, bez którego nie zasnę można powiedzieć.

X: Postaw IKSA - dwudziesta siódma książka na polce

,,Cierpliwy snajper'' Reverteza. Mimo, że kupiona dość dawno, to nadal chcę ją przeczytać.

Y: YUPI! Kupiłem kolejna książkę

Jestem prze szczęśliwy, że udało mi się kupić drugi tom ,,Uroczyska'' (tak, wiem, że biały kruk to pierwszy) za 10 zł w zaprzyjaźnionej księgarni oraz, że nie pożałowałem tej dyszki na ,,Mężczyznę ze Stumilowego Lasu''.

Z: Zamiast spać, czytałem

Tylko jedna książka była tą, przy czytaniu której w nocy nie zasnąłem, póki nie skończyłem - ,,Papierowe Miasta''. Kocham tę książkę już od pięciu długich lat.



***
Zamiast wklejać kilka razy to samo zdjęcie okładki, dodałem odnośniki. Po kliknięciu w niebieski tytuł przejdziecie do recenzji.

***
Wielkie dzięki za przeczytanie do końca :-)

Komentarze

Inne ciekawe artykuły

100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK (EDYCJA 2017)!

Mamy Nowy Rok, a jak wiadomo, jaki nowy rok, taki cały rok. Czy książkoholik może zacząć go lepiej, niż od przepięknych okładek? W każdym razie ja nie, dlatego przygotowałem listę 100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK z (nie tylko) 2017 . Nie tylko, bo chyba 9 tytułów pochodzi z poprzednich dwóch lat, ale są tak piękne, że nie mogło ich tu zabraknąć :-) Nie miałem pomysłu na żaden sensowny podział, bo każda z tych okładek podoba mi się tak, że musiałbym robić często ex aequo, więc wyszłoby albo mniej, albo więcej niż 100 pozycji. Dlatego jedyny podział to: okładka miękka; okładka twarda + zintegrowana oraz kilka pozycji po angielsku. (jeśli książkę wydano i w miękkiej, i w twardej okładce, to pokazana zostaje w twardych; wiadomo, #teamtwardaokladka zobowiązuje) Występuje tu kilka serii, gdzie np. jeden tom wydano w 2016, a drugi w 2017 oraz gdzie kilka niezwiązanych ze sobą książek wydano w jednakowej szacie graficznej (np. Gaiman od Maga). Nie sugerowałem się też tym, czy dana książka

Kolekcja Bestsellerów Fantasy Trudi Canavan - podsumowanie

Mam już wszystkie książki Trudi Canavan wydane w Polsce, więc przygotowałem taką oto listę z linkami do wpisów o konkretnych książkach: TRYLOGIA CZARNEGO MAGA UCZENNICA MAGA GILDIA MAGÓW   NOWICJUSZKA   WIELKI MISTRZ TRYLOGIA ZDRAJCY MISJA AMBASADORA ŁOTR KRÓLOWA ZDRAJCÓW TRYLOGIA ERA PIĘCIORGA KAPŁANKA W BIELI OSTATNIA Z DZIKICH GŁOS BOGÓW TRYLOGIA PRAWO MILLENIUM ZŁODZIEJSKA MAGIA ANIOŁ BURZ  (nowe zdjęcia) INNE KSIĄŻKI TEJ AUTORKI: SZEPTY DZIECI MGŁY i inne opowiadania

Gra o Tron. Edycja Ilustrowana

Dziś pokażę wam kupioną w salonie BookBook'a Ilustrowaną Edycję '' Gry o Tron''  George'a R. R. Martina Książka: 1000 str., okładka twarda, szyty grzbiet ******************************************************** Gra o Tron  – kto jej nie zna? Odpowiedź jeszcze 3 tygodnie temu byłaby prosta – ja, ale już nie jest. Tom inaugurujący sagę ,,Pieśń Lodu i Ognia'' w Edycji Ilustrowanej przeczytałem w około 18 dni (nie pamiętam dokładnie). Cóż mogę rzecz o czymś, co zna już (chyba) każdy na świecie? Bomba. Po prostu Bomba przez duże ,,B''. Zanim bardziej szczegółowa recenzja, to najpierw krótki opis fabuły. Siedem królestw ma swoich Lordów. Pieczę nad nimi sprawuje Król Siedmiu Królestw – Robert. Na północy spokojny żywot wiedzie ród Starków. Na ich terenie znajduje się też Mur – jedyna bariera przed Innymi z północy.  Południem zaś rządzi ród Baratheonów... ale tylko z pozoru. Tak naprawdę władzę sprawuje żona króla – Cersei z rodu Lannist