Przejdź do głównej zawartości

Emoji Book Tag (SOBOTNI TAG #4)

Dziś zapraszam was na Emoji Book Tag. Pytania i grafika zaczerpnąłem z bloga Książkowniaa. Zapraszam.

1. Broken Heart - książka, która złamała mi serce
Chyba nikogo nie zaskoczy to, że moją odpowiedzią na to pytanie będzie ,,Małe Życie''. Powtarzałem to już tysiąc razy, ale powtórzę jeszcze raz: Ta książka była WSPANIAŁA, wzruszająca i... i... po prostu piękna!
2. Loudly Crying Face - książka, której zakończenie mnie wzruszyło
W sumie mógłbym powtórzyć odpowiedź z pytania wyżej, ale postanowiłem wybrać coś innego. Mam tu na myśli ukochaną, uwielbianą i wywyższaną przeze mnie książkę ,,Papierowe Miasta'' Johna Greena. Nawet wspaniałe ,,Małe życie'' jest tylko(!) ex aequo przy ,,Papierowych...'' na pierwszym miejscu. O ,,Papierowych Miastach'' wspomnę jeszcze trochę niżej.
3. Face with Tears of Joy - książka, przy której płakałam ze śmiechu
Od razu na myśl nasunęła mi się seria o Chyłce Mroza. Co prawda nie miałem jeszcze okazji przeczytać jej szóstego tomu, ale znam pozostałe i mogę powiedzieć śmiało, że najbardziej rozbawiła mnie ,,Kasacja'' oraz ,,Immunitet'' (uprzedzam jednak, że są to bardzo stare wpisy i recenzje są niemiłosiernie krótkie)
4. Face Screaming in Fear - książka, która mnie zszokowała
Bezdyskusyjnie ,,Sen Henny''. Myślałem, że będzie to jakaś przeciętna fantastyka, albo co gorsza coś typu Polska <<Gra o Tron>>, ale - na szczęście - tak nie było. Otrzymałem za to OGROMNĄ górę WSPANIAŁEJ fantastyki najwyższych lotów, której nie powstydziłby się sam Tolkien.
5. Smiling Face with Horns - ulubiony czarny charakter
Żeby nie sypnąć spoilerem, powiem tylko, że moim ulubionym czarnym charakterem jest pewien ktoś z ,,Amerykańskich Bogów'' Neila Gaimana.
6. Recreational Vehicle - książka, której bohaterowie dużo podróżowali
Tutaj mam dwie takie książki. Pierwszą są wspomniane już przeze mnie ,,Papierowe Miasta''. Druga to ,,Dolina Koni'', jednak myślę, że lepszym wyborem będzie tu ,,Wielka Wędrówka'' - przynajmniej z nazwy, bo książka czeka jeszcze w kolejce.
7. Full Moon Symbol - książka, w której występują wilkołaki
Jedynym, co przychodzi mi do głowy jest niedawno przeczytana przeze mnie książka ,,Jak wytresować Cthulhu tom 2: Coś na dachu''. Co prawda pojawia się tam tylko epizodycznie i tylko dzięki nam, ale jest.
8. Open Book - książka, której nie możesz dokończyć
Nawet w podsumowaniu półrocza mówiłem, że chcę wreszcie skończyć ,,Ścianę Burz'' Kena Liu. Tom pierwszy był nawet dobry, ale powtarzanie całych jego stron w ,,Ścianie Burz'' nie miało sensu dla kogoś, kto sięgnął po nią od razu po przeczytaniu ,,Królów Dary''.
9. Christmas Tree - idealna książka na Święta
Dla wszystkich polecam ,,Światło'' autora ,,!3 Powodów''. Będzie to bardzo emocjonalne przeżycie z wzruszającą historią w świątecznej scenerii. Jednak od roku 2012 kiedy je dostałem, co roku odświeżam sobie ,,Papierowe Miasta''. Taka moja mała tradycja
10. Wedding - książka z pięknym ślubem

Hmm... tu musiałem się już nieco bardziej zastanowić, bo zwykle nie zwracam uwagi na takie momenty. Nie znalazłem jednak opisu pięknego ślubu, a raczej dość osobliwego. W takim wypadku powiem tutaj o ślubie z prze genialnych ,,Filarów Ziemi'' Kena Folletta. 
***
I tym sposobem dotarliśmy do końca kolejnego Sobotniego Tagu. Widzimy się już za tydzień!

Komentarze

Inne ciekawe artykuły

100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK (EDYCJA 2017)!

Mamy Nowy Rok, a jak wiadomo, jaki nowy rok, taki cały rok. Czy książkoholik może zacząć go lepiej, niż od przepięknych okładek? W każdym razie ja nie, dlatego przygotowałem listę 100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK z (nie tylko) 2017 . Nie tylko, bo chyba 9 tytułów pochodzi z poprzednich dwóch lat, ale są tak piękne, że nie mogło ich tu zabraknąć :-) Nie miałem pomysłu na żaden sensowny podział, bo każda z tych okładek podoba mi się tak, że musiałbym robić często ex aequo, więc wyszłoby albo mniej, albo więcej niż 100 pozycji. Dlatego jedyny podział to: okładka miękka; okładka twarda + zintegrowana oraz kilka pozycji po angielsku. (jeśli książkę wydano i w miękkiej, i w twardej okładce, to pokazana zostaje w twardych; wiadomo, #teamtwardaokladka zobowiązuje) Występuje tu kilka serii, gdzie np. jeden tom wydano w 2016, a drugi w 2017 oraz gdzie kilka niezwiązanych ze sobą książek wydano w jednakowej szacie graficznej (np. Gaiman od Maga). Nie sugerowałem się też tym, czy dana książka

Kolekcja Bestsellerów Fantasy Trudi Canavan - podsumowanie

Mam już wszystkie książki Trudi Canavan wydane w Polsce, więc przygotowałem taką oto listę z linkami do wpisów o konkretnych książkach: TRYLOGIA CZARNEGO MAGA UCZENNICA MAGA GILDIA MAGÓW   NOWICJUSZKA   WIELKI MISTRZ TRYLOGIA ZDRAJCY MISJA AMBASADORA ŁOTR KRÓLOWA ZDRAJCÓW TRYLOGIA ERA PIĘCIORGA KAPŁANKA W BIELI OSTATNIA Z DZIKICH GŁOS BOGÓW TRYLOGIA PRAWO MILLENIUM ZŁODZIEJSKA MAGIA ANIOŁ BURZ  (nowe zdjęcia) INNE KSIĄŻKI TEJ AUTORKI: SZEPTY DZIECI MGŁY i inne opowiadania

Gra o Tron. Edycja Ilustrowana

Dziś pokażę wam kupioną w salonie BookBook'a Ilustrowaną Edycję '' Gry o Tron''  George'a R. R. Martina Książka: 1000 str., okładka twarda, szyty grzbiet ******************************************************** Gra o Tron  – kto jej nie zna? Odpowiedź jeszcze 3 tygodnie temu byłaby prosta – ja, ale już nie jest. Tom inaugurujący sagę ,,Pieśń Lodu i Ognia'' w Edycji Ilustrowanej przeczytałem w około 18 dni (nie pamiętam dokładnie). Cóż mogę rzecz o czymś, co zna już (chyba) każdy na świecie? Bomba. Po prostu Bomba przez duże ,,B''. Zanim bardziej szczegółowa recenzja, to najpierw krótki opis fabuły. Siedem królestw ma swoich Lordów. Pieczę nad nimi sprawuje Król Siedmiu Królestw – Robert. Na północy spokojny żywot wiedzie ród Starków. Na ich terenie znajduje się też Mur – jedyna bariera przed Innymi z północy.  Południem zaś rządzi ród Baratheonów... ale tylko z pozoru. Tak naprawdę władzę sprawuje żona króla – Cersei z rodu Lannist