Przejdź do głównej zawartości

Książkowa Sztuka Book Tag (SOBOTNI TAG #3)





Dziś zrobię Książkowa Sztuka Book Tag. Pytania pochodzą z bloga Literacka Fantazja.

1. Najładniejsza okładka pojedynczej książki.

U mnie będzie to... kto by się spodziewał - ,,Małe życie''. Polska okładka jest bardzo intrygująca i otoczona zagadkową otoczką, w porównaniu z aangielską, gdzie mamy po prostu twarz jakiegoś mężczyzny.


2. Najbrzydsza okładka książki.

Tu również nie miałem większych problemów. Mój wybór padł na książkę ,,Skaza'' Cecylii Ahern, a dokładnie na jej polską okładkę. Książki nie recenzowałęm na blogu, ale jest archiwalny post, w którym ją pokazuję (kiedyś nie myślałem, że na blogu będą recenzje. Miałem tylko pokazywac książki, ale wyszło jak wyszło i jest super :-) ).


3. Najładniejsze okładki serii.

Mój wybór mógł paść na tylko jedną serię - Harry'ego Pottera w tych nieopisanie pięknych okładkach z czarnej ''dorosłej'' edycji.



Znalezione obrazy dla zapytania harry potter czarna edycja

4. Najbrzydsze okładki serii.

Tutaj było już trudniej z wyborem, ale ostatecznie postawiłem na okładki ,,Kronik Tortallu''. Nie dość, że książki są grube i wydane w miękkich okładkach, to jeszcze szata graficzna, a dokładnie postać na okładce odstrasza od pierwszego wejrzenia.


Znalezione obrazy dla zapytania kroniki tortallu

5. Okładka zapadająca w pamięć.

Postawiłem tu na ,,PAXa'' Sary Pennypacker. Okładka, nawet nie znając treści, zapada w pamięć i wywołuje wzruszenie, gdy poznamy już treść.


Znalezione obrazy dla zapytania pax książka

Kolejną książką z trudną do zapomnienia okładką jest ,,Kolej Podziemna. Czerwona krew Ameryki'', tym razem z powodu faktury (mówię o wydaniu w twardej okładce), czyli materiał, na którym nadrukowano grafikę.


Znalezione obrazy dla zapytania kolej podziemna książka

6. Okładka nie pasująca do treści.

Tutaj doskonale pasuje temat okładek filmowych. Jako przykład podam ,,Mroczną Wieżę: Roland''. W pierwszym tomie nie ma ani jednego zdania o tym, jak wygląda ta wieża, a główny bohater nie jest czarnoskóry, a mimo to pojawia się na okładkach. 


Znalezione obrazy dla zapytania mroczna wieża roland

Podobnie sprawa wygląda z filmową okładką ,,NERVE'', póki co jedyną dostępną w Polsce. Opisy postaci kompletnie nie zgadzają się z filmowymi wizerunkami, ale jak widać dla wydawcy nie miało to znaczenia...

Znalezione obrazy dla zapytania nerve książka

7. Strony białe, czy żółte?

Żółte, bo: są lżejsze, nie odbijają światła, najczęściej są grubsze niż białe, więc tekst z drugiej strony nie przebija (spora wada filmowych okładek Pieśni Lodu i Ognia).

8. Strony cieknie czy grube?

Nie rozumiem pytania. Jedyne co kojarzy mi się z pojęciem grube strony to takie kartonowe strony w książkach dla dzieci.

9. Okładka miękka czy twarda?

Tylko i wyłącznie twarda. Nie cierpię złamanych grzbietów na regale, i mam pewien żal, że w USA jakieś 99% książek jest wydawanych w twardych okładkach z obwolutami.'

10. Najlepsze wydawnictwo.

I tym samym dotarliśmy do najtrudniejszego pytania. Każde wydawnictwo wydało jakieś świetne książki i trudno byłoby wybrać tylko jedno z nich. W moim przypadku będą to: Grupa Wydawnicza Znak, W.A.B. (oczywiście za ,,Małe życie''), Edipresses Książki oraz Albatros i Bukowy Las (seria Johna Greena).

***

Tym samym dotarliśmy do końca tego tagu. Dziękuję wam za przeczytanie :-)

Komentarze

  1. Ojej bardzo mi miło, że to u mnie znalazłeś ten tag. Mało tego... ja go pisałam dwa lata temu, więc wnioskuję, że nieźle musiałeś się nabuszować po moim blogu! i to na prawdę bardzo miłe, że jeszcze te starsze posty są przez kogoś odwiedzane, czytane, i nie poszły w zapomnienie. :) dajesz mi wiarę w tę czytającą społeczność :D przeczytałam Twoje odpowiedzi i w wielu przypadkach mamy całkiem odmienne zdanie, np w najbrzydszych okładkach serii. Jak dla mnie są śliczne :) może nie takie oooo aaaa i w ogóle rozpływam się, ale na pewno nie dałabym im łatki brzydkich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że dobre słowo 😁 Cóż, o ławce brzydkich zadecydowało to spojrzenie postaci... no i nie ma w Polsce trzeciej części...
      A tak ogólnie to dzięki, że wpadłaś na mój blog 😊

      Usuń
    2. Ciężko się dopatrzyć tutaj twarzy postaci. Nie powiększałam :) ehhh... znam ból niedokończonych serii książek...
      Nie ma za co. Przeglądałam pobieżnie Twój blog i wcale nie jesteś tutaj... nowy. Aż się zdziwiłam, że tu takie pustki. Poodwiedzaj inne blogi, napisz jakiś komentarz czy coś, w ten sposób może ktoś się zainteresuje i ruszysz z miejsca :) z doświadczenia wiem, że jak się nie ma pleców to o czytelnika trzeba zabiegać samemu :)

      Usuń
  2. Zdecydowanie też wolę twarde okładki - chociaż bez obwolut, bo one zawsze się gdzieś poniewierają ;P A jeśli chodzi o kolor stron, to jest mi obojętne :) Okładka "Pax" jest piękna :D
    Pozdrawiam cieplutko!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Inne ciekawe artykuły

100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK (EDYCJA 2017)!

Mamy Nowy Rok, a jak wiadomo, jaki nowy rok, taki cały rok. Czy książkoholik może zacząć go lepiej, niż od przepięknych okładek? W każdym razie ja nie, dlatego przygotowałem listę 100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK z (nie tylko) 2017 . Nie tylko, bo chyba 9 tytułów pochodzi z poprzednich dwóch lat, ale są tak piękne, że nie mogło ich tu zabraknąć :-) Nie miałem pomysłu na żaden sensowny podział, bo każda z tych okładek podoba mi się tak, że musiałbym robić często ex aequo, więc wyszłoby albo mniej, albo więcej niż 100 pozycji. Dlatego jedyny podział to: okładka miękka; okładka twarda + zintegrowana oraz kilka pozycji po angielsku. (jeśli książkę wydano i w miękkiej, i w twardej okładce, to pokazana zostaje w twardych; wiadomo, #teamtwardaokladka zobowiązuje) Występuje tu kilka serii, gdzie np. jeden tom wydano w 2016, a drugi w 2017 oraz gdzie kilka niezwiązanych ze sobą książek wydano w jednakowej szacie graficznej (np. Gaiman od Maga). Nie sugerowałem się też tym, czy dana książka

Kolekcja Bestsellerów Fantasy Trudi Canavan - podsumowanie

Mam już wszystkie książki Trudi Canavan wydane w Polsce, więc przygotowałem taką oto listę z linkami do wpisów o konkretnych książkach: TRYLOGIA CZARNEGO MAGA UCZENNICA MAGA GILDIA MAGÓW   NOWICJUSZKA   WIELKI MISTRZ TRYLOGIA ZDRAJCY MISJA AMBASADORA ŁOTR KRÓLOWA ZDRAJCÓW TRYLOGIA ERA PIĘCIORGA KAPŁANKA W BIELI OSTATNIA Z DZIKICH GŁOS BOGÓW TRYLOGIA PRAWO MILLENIUM ZŁODZIEJSKA MAGIA ANIOŁ BURZ  (nowe zdjęcia) INNE KSIĄŻKI TEJ AUTORKI: SZEPTY DZIECI MGŁY i inne opowiadania

Gra o Tron. Edycja Ilustrowana

Dziś pokażę wam kupioną w salonie BookBook'a Ilustrowaną Edycję '' Gry o Tron''  George'a R. R. Martina Książka: 1000 str., okładka twarda, szyty grzbiet ******************************************************** Gra o Tron  – kto jej nie zna? Odpowiedź jeszcze 3 tygodnie temu byłaby prosta – ja, ale już nie jest. Tom inaugurujący sagę ,,Pieśń Lodu i Ognia'' w Edycji Ilustrowanej przeczytałem w około 18 dni (nie pamiętam dokładnie). Cóż mogę rzecz o czymś, co zna już (chyba) każdy na świecie? Bomba. Po prostu Bomba przez duże ,,B''. Zanim bardziej szczegółowa recenzja, to najpierw krótki opis fabuły. Siedem królestw ma swoich Lordów. Pieczę nad nimi sprawuje Król Siedmiu Królestw – Robert. Na północy spokojny żywot wiedzie ród Starków. Na ich terenie znajduje się też Mur – jedyna bariera przed Innymi z północy.  Południem zaś rządzi ród Baratheonów... ale tylko z pozoru. Tak naprawdę władzę sprawuje żona króla – Cersei z rodu Lannist