Przejdź do głównej zawartości

Podsumowanie Półrocza - MID YEAR BOOK FREAK OUT TAG TAG

Od stycznia do końca lipca udało mi się przeczytać równo 30 książek. Z tej okazji zapraszam was na tag książkowy podsumowujący pierwsze półrocze 2017. roku. Tag nazywa się Mid year book freak out TAG. Pytania pochodzą z filmiku lilacwix.

1. Najlepsza przeczytana dotychczas książka.



   Bez dwóch zdań ,,Małe życie'' Hanya Yanagihara. Czemu? Odsyłam do . Powiem tylko, że autorka w mistrzowski sposób ukazała brutalną rzeczywistość świata. Książka miejscami brutalna i bolesna, a z drugiej strony piękna opowieść o miłości, smutku, rozpaczy, żałobie... długo by wymieniać. Po prostu przeczytajcie ,,Małe życie''!

2. Najlepsza kontynuacja.



   ,,Mimo Twoich Łez'' Tarryn Fisher. Wprawdzie w recenzji napisałem, że nie uważam iż to najlepsza część trylogii, ale żadko kiedy od razu po przeczytaniu pierwszego tomu, tom drugi czytam cały. Jeszcze żadiej w kilka dni i sięgam po trzeci. Ta książka dała radę mnie przyciągnąć i zatrzymać.

3. Nowość za którą chcesz się zabrać.

ILLUMINAE

   Może nie jestem zbyt oryginalny ale, nie mogę się doczekać, aż zacznę czytać ,,Illuminae'', które jeszcze czeka na swoją kolei.

4. Wyczekiwana premiera na drugą połowę roku.

Znalezione obrazy dla zapytania chłopaki anansiego

   Co prawda może nie premiera, a wznowienie, ale nie mogę się już doczekać nowego wydania ,,Chłopaków Anansiego'' Neila Gaimana.

5. Największe rozczarowanie pierwszego półrocza.



   ,,Zaginiona Dziewczyna'' Gillian Flynn. W dodatku była to pierwsza przeczytana przeze mnie książka w 2017 roku. Póki co jedna z dwóch, które mnie rozczarowały. Drugą było ,,Ślepnąc od świateł'' Żulczyka.

6. Największa niespodzianka tego półrocza.



  ,,Mimo Moich Win'', czyli pierwszy tom wspomnianej już trylogii Love Me With Lies autorstwa Tarryn Fisher. Zanim sięgnąłem po ,,Mimo Moich Win'' przeczytałem może 1-2 książki w których miłość jest najważniejsza. Ta książka (i dwa kolejne tomy) sprawiły, że Tarryn Fisher została moją ulubioną żeńską pisarką.

7. Nowy ulubiony autor.



   Nie powiem po raz kolejny, że Tarryn Fisher, mimo że w pełni na ten tytuł zasługuje, ale dla odmiany powiem o innej żeńskiej autorce - Alexandrze Bracken, którą pokochałem za jej trylogię ,,Mroczne Umysły''. Tylko za trylogię, bowiem nowelki ,,Przez Ciemność'' mnie zawiodły.

8. Największy crush półrocza.



   Tym razem muszę powiedzieć po raz kolejnym, że to Tarryn Fisher, a tym razem za wspaniałe zakończenie trylogii Love Me With Lies, czyli ,,Mimo Naszych Kłamstw''.

9. Najnowszy ulubiony bohater.



   Tommy z ,,Niezrównanych'' Alyson Noel, za nieszablonowość i piękną historię osobistą oraz chęć udowodnienia czegoś dla kogoś.

10. Książka, która doprowadziła cię do łez.


   Ponownie ,,Małe życie''. Kto czytał, ten wie dlaczego.

11. Książka, która dała ci szczęście.



   ,,Inwigilacja'' Remigiusza Mroza, bo co może być lepsze od kolejnego tomu ulubionej serii z ulubionego gatunku?... Pytanie retoryczne. Wiadomo, ze nic. :-D

12. Ulubiona adaptacja obejrzana w tym roku.



   ,,Filary Ziemi'' Kena Foletta pochłonęły mnie po raz kolejny. Tym razem dodatkowo zjawiskowa powieść i równie nieprzewidywalna adaptacja.

13. Ulubiony film, który zrobiłeś w tym roku.

                                                   

Prowadzę tylko bloga, więc może powiem o ulubionej recenzji. Będzie to wobec tego recenzja ,,Dawcy'' Lois Lowry 

14. Najładniejsza książka, którą kupiłeś.



    W moim przypadku zarówno jeśli chodzi o treść, jak i o okładkę, najładniejszą książką jest ,,Noc Ognia'' Erica-Emmanuela Schmitta.

15. Co musisz przeczytać do końca roku.


   Marzę o skończeniu ,,Ściany Burz'' Kena Liu, gdyż sięgnąłem po nią od razu po ,,Królach Dary'' i odłożyłem na ok. 300 stronie.

Komentarze

Inne ciekawe artykuły

100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK (EDYCJA 2017)!

Mamy Nowy Rok, a jak wiadomo, jaki nowy rok, taki cały rok. Czy książkoholik może zacząć go lepiej, niż od przepięknych okładek? W każdym razie ja nie, dlatego przygotowałem listę 100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK z (nie tylko) 2017 . Nie tylko, bo chyba 9 tytułów pochodzi z poprzednich dwóch lat, ale są tak piękne, że nie mogło ich tu zabraknąć :-) Nie miałem pomysłu na żaden sensowny podział, bo każda z tych okładek podoba mi się tak, że musiałbym robić często ex aequo, więc wyszłoby albo mniej, albo więcej niż 100 pozycji. Dlatego jedyny podział to: okładka miękka; okładka twarda + zintegrowana oraz kilka pozycji po angielsku. (jeśli książkę wydano i w miękkiej, i w twardej okładce, to pokazana zostaje w twardych; wiadomo, #teamtwardaokladka zobowiązuje) Występuje tu kilka serii, gdzie np. jeden tom wydano w 2016, a drugi w 2017 oraz gdzie kilka niezwiązanych ze sobą książek wydano w jednakowej szacie graficznej (np. Gaiman od Maga). Nie sugerowałem się też tym, czy dana książka

Kolekcja Bestsellerów Fantasy Trudi Canavan - podsumowanie

Mam już wszystkie książki Trudi Canavan wydane w Polsce, więc przygotowałem taką oto listę z linkami do wpisów o konkretnych książkach: TRYLOGIA CZARNEGO MAGA UCZENNICA MAGA GILDIA MAGÓW   NOWICJUSZKA   WIELKI MISTRZ TRYLOGIA ZDRAJCY MISJA AMBASADORA ŁOTR KRÓLOWA ZDRAJCÓW TRYLOGIA ERA PIĘCIORGA KAPŁANKA W BIELI OSTATNIA Z DZIKICH GŁOS BOGÓW TRYLOGIA PRAWO MILLENIUM ZŁODZIEJSKA MAGIA ANIOŁ BURZ  (nowe zdjęcia) INNE KSIĄŻKI TEJ AUTORKI: SZEPTY DZIECI MGŁY i inne opowiadania

Gra o Tron. Edycja Ilustrowana

Dziś pokażę wam kupioną w salonie BookBook'a Ilustrowaną Edycję '' Gry o Tron''  George'a R. R. Martina Książka: 1000 str., okładka twarda, szyty grzbiet ******************************************************** Gra o Tron  – kto jej nie zna? Odpowiedź jeszcze 3 tygodnie temu byłaby prosta – ja, ale już nie jest. Tom inaugurujący sagę ,,Pieśń Lodu i Ognia'' w Edycji Ilustrowanej przeczytałem w około 18 dni (nie pamiętam dokładnie). Cóż mogę rzecz o czymś, co zna już (chyba) każdy na świecie? Bomba. Po prostu Bomba przez duże ,,B''. Zanim bardziej szczegółowa recenzja, to najpierw krótki opis fabuły. Siedem królestw ma swoich Lordów. Pieczę nad nimi sprawuje Król Siedmiu Królestw – Robert. Na północy spokojny żywot wiedzie ród Starków. Na ich terenie znajduje się też Mur – jedyna bariera przed Innymi z północy.  Południem zaś rządzi ród Baratheonów... ale tylko z pozoru. Tak naprawdę władzę sprawuje żona króla – Cersei z rodu Lannist