Przejdź do głównej zawartości

THE GRINCH BOOK TAG (PL) (SOBOTNI TAG #9)

Jutro Wigilia! Super, ale oczywiście ja nie czuję tej ,,magii''. Od co, znowu 3 dni wolnego więcej 😒 Dziś zapraszam was na The Grinch Book Tag. Pytania ponownie pochodzą z bloga Książkowniaa. Zapraszam


1. Połowa lampek na choince jest wypalona: Książka która zaczynała się dobrze, ale potem zleciała jak z górki

,,Ślepnąć od świateł'' Jakuby Żulczyka. Przeczytałem ją w czerwcu, bo autor odwiedzał akurat okoliczne miasto. Zawiodłem się do tego stopnia, że nawet nie chciało mi się pisać negatywnej recenzji z uwagi na rzesze fanów autora.

2. Irytująca Ciocia Basia nie chce zostawić cię w spokoju: Średniawa książka, którą wszyscy się zachwycają

Moja ciotka zachwyca się Grey'em, ale umówmy się, trzeba się szanować. Zachwycającą dla innych, a dla mnie średnią książką jest wspomniane wyżej ,,ślepnąć od świateł'' oraz ,,Mroczna Wieża: Roland'' Kinga. Nuda, nuda, i jeszcze raz nuda.

3. Twoje pupile nieustannie przewracają świąteczne dekoracje: Wybierz bohatera który sporo napaskudził (nie może to być czarny charakter!)

Emma z ,,Ty, Ja i Fejs''. Najpierw daje mu kosza, potem żałuje, że spotyka się on z najładniejszą dziewczyną w szkole... Bez komentarza...

4. Słyszysz jak twoi rodzice wystawiają prezenty i dowiadujesz się, że Święty Mikołaj nie istnieje: Książka która została ci zaspojlerowana

Próbowano mi zaspoilerować ,,Starcie Królów'', ale na podstawie serialu. Udało się połowicznie.

5. Widok z okna przysłania Ci gruba warstwa śniegu: Bohater, którego po prostu nie mogłeś zrozumieć.

Wspomniana już Emma z ,,Ty, Ja i Fejs'' oraz Margo z ,,Margo'' Tarryn Fisher. Jej decyzje były skrajnie głupie. Niby ucieka, ale nie chce, niby zabija, ale żałuje, itp., itd.

6. Należysz do jedynej w swoim rodzaju grupy singli, a wszędzie wokół słyszysz Mariah Carey i jej "All I Want For Christmas":  Książkowa para, której nie możesz znieść

Nick i Amy z ,,Zaginionej Dziewczyny''. Ostatnio słyszałem w ogóle o tym, że autorkę posądzono i plagiat i chcą zniszczyć wszystkie egzemplarze jej książki. Czyżbym miał kolejnego Białego Kruka? Ale ja nie o tym. O tym, że Amy jest najbardziej chorą psychicznie postacią jaką znam wiecie - mam nadzieję - z recenzji. Była to bowiem pierwsza przeczytana przeze mnie w tym roku książka. Ale bądźmy szczerzy, Nick też świętym nie był. Mimo, że minął rok nadal pamiętam ten moment, kiedy mówił, że wstaje kiedy się obudzi, raz o szóstej, raz o jedenastej, czy jakoś tak.

7. Nie możesz się pozbyć tego szorstkiego, wełnianego swetra, który otrzymałeś na święta lata temu: Wybierz kilka książek, które siedzą na twojej półce już trochę czasu, jednak brak ci motywacji by je przeczytać, mimo to nie masz serca się ich pozbyć.

Zaczynamy z listą:
- ,,Tunele'' tom pierwszy, bo nie mam reszty części.
- ,,Łowca Burz'', kupiona, bo promocja była na 4 książki, a wybrane miałem 3.
- ,,Królowie Przeklęci'', stoją od świąt 2016 i chyba postoją do kolejnych.
- ,,ZOO'', przeczytana w 1/3, ale denerwowało mnie to, że rozdziały były bardzo krótkie.
- ,,Ściana Burz'', pierwszy tom było nawet nawet, ale drugi nudził koszmarnie. Przerwałem czytać na 300. stronie.

8. Babcia odleciała na reniferku:  Bohater, którego śmierć cały czas nie możesz przeboleć (może to być postać z filmu) (uwaga na spojlery!!)

Nedzie Sarku, dlaczego akurat ty? 😭😭

9. Wszystkie centra handlowe są okropnie zatłoczone: Seria, która ma za dużo tomów/za bardzo się ciągnie.

I Pod Sztandarem Dzikiego Kwiatu, i Sigma Force. Ta druga zapowiada się mega interesująco, ale 11 tomów mnie nieco przeraża.

10. Grinch: Bohater którego nienawidzisz (nie może to być zły charakter!)

Emma z ,,Ty, Ja i Fejs'', Amy z ,,Zaginionej Dziewczyny'', Roland z ,,Mrocznej Wieży'', Żelazny z serii o Chyłce; było ich wielu.

***
recenzje wspomnianych książek:
Margo

Do tagu nominuję wszystkich, którzy jak ja nie cierpią świąt :-)


Komentarze

Prześlij komentarz

Inne ciekawe artykuły

100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK (EDYCJA 2017)!

Mamy Nowy Rok, a jak wiadomo, jaki nowy rok, taki cały rok. Czy książkoholik może zacząć go lepiej, niż od przepięknych okładek? W każdym razie ja nie, dlatego przygotowałem listę 100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK z (nie tylko) 2017 . Nie tylko, bo chyba 9 tytułów pochodzi z poprzednich dwóch lat, ale są tak piękne, że nie mogło ich tu zabraknąć :-) Nie miałem pomysłu na żaden sensowny podział, bo każda z tych okładek podoba mi się tak, że musiałbym robić często ex aequo, więc wyszłoby albo mniej, albo więcej niż 100 pozycji. Dlatego jedyny podział to: okładka miękka; okładka twarda + zintegrowana oraz kilka pozycji po angielsku. (jeśli książkę wydano i w miękkiej, i w twardej okładce, to pokazana zostaje w twardych; wiadomo, #teamtwardaokladka zobowiązuje) Występuje tu kilka serii, gdzie np. jeden tom wydano w 2016, a drugi w 2017 oraz gdzie kilka niezwiązanych ze sobą książek wydano w jednakowej szacie graficznej (np. Gaiman od Maga). Nie sugerowałem się też tym, czy dana książka

Koszmarny Karolek. 5 książek - 11 części

Ostatnio bezcelowo przechadzałem się po mieście i postanowiłem wstąpić do okolicznego "Book Book'a". Jak prawdziwy książkocholik wyszedłem nie z jedną czy dwoma, ale pięcioma książkami Francesci Simon z serii "Koszmarny Karolek". Koszmarny Karolek i kino grozy   Tym razem Karolek postanawia nakręcić własny film grozy! Niestety na identyczny pomysł wpada Wredna Wandzia, więc  prawdziwy horror przeplatany gagami toczy się  w rzeczywistości w domu Karolka. Francesca  Simon w błyskotliwy sposób opisuje historie z  życia Karolka, bawiąc i rozśmieszając zarówno  dzieci jak i ich rodziców. Książka - 104 str. okładka miękka, klejony grzbiet. Opis z okładki Cena 17.90  ----------------- Krótka recenzja:     Nikomu nie trzeba chyba przedstawiać Koszmarnego Karolka, ani Doskonałego Damianka.     Najnowsza część mogłaby być tylko grubsza. Jedynie 5 historyjek to moim zdaniem stanowczo za mało. Tym ra

Dziennik Cwaniaczka 11 części

Tydzień temu za naprawdę śmieszne pieniądze kupiłem 10 części sagi "Dziennik Cwaniaczka''. Po 2-ch dniach dokupiłem jeszcze ,,Zrób to sam!'' Każda książka:  miękka oprawa, klejony grzbiet, wewnątrz całkiem dużo czarno-białych rysunków autora. Krótka recenzja  całego cyklu: Mogłem napisać po 3- 4 zdania do każdej części po kolei, ale zdecydowałem się na ogólny opis całego cyklu, gdyż tylko tak mogłem uniknąć spoilerów. *** Jeff Kinney świetnie pokazał współczesne problemy młodego gimnazjalisty. Greg jest po prostu pechowcem i  że się tak wyrażę ''życiowym przegrywem''. Wyśmiewany przez rówieśników i (chodź nie specjalnie) również przez nauczycieli Greg stara się zostać zapamiętany jako Super Gość. Niestety nie pomaga mu w tym nawet czarna skórzana kurtka.... Kiedy wydaje mu się, że jest upokorzony po wsze czasy nadarza się okazja na odbicie się od dna; i to wcale nie kolejna próba podpięcia się pod ''prestiż'' R