Przejdź do głównej zawartości

The Netlix Book Tag (SOBOTNI TAG #7)

Dziś niby książkowo, ale po części serialowo. Pytania do The Netflix Book Tag zaczerpnąłem z bloga House of Readers. Zapraszam.


1. Recently watched: Ostatnia książka, którą skończyłeś czytać.
Właśnie skończyłem czytać pierwszą część komiksów z serii ,,Był Sobie Człowiek. Prehistoria''. Recenzja pojawi się na początku tygodnia, ale już mogę powiedzieć, że czytało się go bardzo przyjemnie.

2.Top Picks: Książka polecona ci na podstawie tego, co przeczytałaś wcześniej.

Już wielokrotnie po tym, jak mówiłem, że lubię Pieśń Lodu i Ognia, mówiono mi, abym przeczytał Sandersona, a najlepiej ,,Z Mgły Zrodzonego''. Szkoda tylko, że pierwszy tom stał się Białym Krukiem... ale podobno w styczniu ma być dodruk. Oby...

3. Recently Added: Ostatnia książka, jaką kupiłeś.

Akurat robiłem uzupełnienie świątecznych prezentów, i zakupiłem dwie książki:
,,50 Sekund o Modzie'' oraz ,,Listy'' J.R.R. Tolkiena. Za ,,Listy'' udało mi się zapłacić śmieszne 25 zł, chociaż okładka trochę na tym ucierpiała, ale jak to mówią Biały Kruk, to Biały Kruk.

4. Popular on Netflix: Cztery książki, które wszyscy znają.

Tak bez opisów, tylko wymienię:
- ,,Gra o Tron'',
- ,,Harry Potter'',
- ,,Małe życie'',
- ,,Przeminęło z Wiatrem''.

5. Comedies: Zabawna książka.

Obawiam się linczu, ale muszę powiedzieć, że uśmiałem się co niemiara czytając trylogię o ,,Barrym Trotterze'' Michaela Gerbera. 

6. Dramas: Postać, która jest królową/królem problemów.

Nie podejdę do tego pytania w sposób prześmiewczy, ale odpowiem poważnie, że taką postacią wg. mnie bez wątpienia jest Hanna Baker.

7. Animated: Książka z kreskówkami na okładce.

Nie chcę podawać tytułu jakiejś książki dla dzieci, bo nie o to chodzi w tym pytaniu, ale myślę, że dobrą odpowiedzią będzie ,,Uroczysko: Podziemie''.

8. Watch it again: Książka lub seria, którą chcesz przeczytać ponownie.

Nie tyle chcę, ale regularnie, rok w rok czytam Harry'ego Pottera (cały cykl, który zaczynam w październiku i kończę w lutym) oraz ,,Papierowe Miasta''. A najciekawsze jest to, że nawet jak się czyta książki piąty raz (jak ,,Papierowe Miasta'' w moim przypadku), to i tak znajdzie się sporo nowych smaczków.

9. Documentories: Literatura faktu, którą polecasz wszystkim.

W sumie to z tej kategorii na półce mam tylko jedną książkę. Jest nią ,,Schodów się nie pali'', czyli zbiór reportaży Wojciecha Tochmana . Książki nie czytałem, ale nabyłem ją na spotkaniu autorskim, które bardzo mi się podobało.

10. Action and Adventure: Książka pełna akcji.

Wiele jest takich książek. Powiem, że u mnie będą to ,,Papierowe Miasta'' i chociażby ,,Starcie Królów''.

11. New Releases: Najbardziej oczekiwana przez ciebie książka.

Hmm... czy ktoś jeszcze czeka na ,,Wichry Zimy''? A z takich bardziej ''realnych'' premier, to z niecierpliwością wyczekuję na ,,

Komentarze

Prześlij komentarz

Inne ciekawe artykuły

100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK (EDYCJA 2017)!

Mamy Nowy Rok, a jak wiadomo, jaki nowy rok, taki cały rok. Czy książkoholik może zacząć go lepiej, niż od przepięknych okładek? W każdym razie ja nie, dlatego przygotowałem listę 100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK z (nie tylko) 2017 . Nie tylko, bo chyba 9 tytułów pochodzi z poprzednich dwóch lat, ale są tak piękne, że nie mogło ich tu zabraknąć :-) Nie miałem pomysłu na żaden sensowny podział, bo każda z tych okładek podoba mi się tak, że musiałbym robić często ex aequo, więc wyszłoby albo mniej, albo więcej niż 100 pozycji. Dlatego jedyny podział to: okładka miękka; okładka twarda + zintegrowana oraz kilka pozycji po angielsku. (jeśli książkę wydano i w miękkiej, i w twardej okładce, to pokazana zostaje w twardych; wiadomo, #teamtwardaokladka zobowiązuje) Występuje tu kilka serii, gdzie np. jeden tom wydano w 2016, a drugi w 2017 oraz gdzie kilka niezwiązanych ze sobą książek wydano w jednakowej szacie graficznej (np. Gaiman od Maga). Nie sugerowałem się też tym, czy dana książka

Koszmarny Karolek. 5 książek - 11 części

Ostatnio bezcelowo przechadzałem się po mieście i postanowiłem wstąpić do okolicznego "Book Book'a". Jak prawdziwy książkocholik wyszedłem nie z jedną czy dwoma, ale pięcioma książkami Francesci Simon z serii "Koszmarny Karolek". Koszmarny Karolek i kino grozy   Tym razem Karolek postanawia nakręcić własny film grozy! Niestety na identyczny pomysł wpada Wredna Wandzia, więc  prawdziwy horror przeplatany gagami toczy się  w rzeczywistości w domu Karolka. Francesca  Simon w błyskotliwy sposób opisuje historie z  życia Karolka, bawiąc i rozśmieszając zarówno  dzieci jak i ich rodziców. Książka - 104 str. okładka miękka, klejony grzbiet. Opis z okładki Cena 17.90  ----------------- Krótka recenzja:     Nikomu nie trzeba chyba przedstawiać Koszmarnego Karolka, ani Doskonałego Damianka.     Najnowsza część mogłaby być tylko grubsza. Jedynie 5 historyjek to moim zdaniem stanowczo za mało. Tym ra

Dziennik Cwaniaczka 11 części

Tydzień temu za naprawdę śmieszne pieniądze kupiłem 10 części sagi "Dziennik Cwaniaczka''. Po 2-ch dniach dokupiłem jeszcze ,,Zrób to sam!'' Każda książka:  miękka oprawa, klejony grzbiet, wewnątrz całkiem dużo czarno-białych rysunków autora. Krótka recenzja  całego cyklu: Mogłem napisać po 3- 4 zdania do każdej części po kolei, ale zdecydowałem się na ogólny opis całego cyklu, gdyż tylko tak mogłem uniknąć spoilerów. *** Jeff Kinney świetnie pokazał współczesne problemy młodego gimnazjalisty. Greg jest po prostu pechowcem i  że się tak wyrażę ''życiowym przegrywem''. Wyśmiewany przez rówieśników i (chodź nie specjalnie) również przez nauczycieli Greg stara się zostać zapamiętany jako Super Gość. Niestety nie pomaga mu w tym nawet czarna skórzana kurtka.... Kiedy wydaje mu się, że jest upokorzony po wsze czasy nadarza się okazja na odbicie się od dna; i to wcale nie kolejna próba podpięcia się pod ''prestiż'' R