Przejdź do głównej zawartości

HARRY POTTER. RÓŻDŻKI - KOLEKCJA

,,Harry Potter. Różdżki – kolekcja’’ to ilustrowany album, który wydano w bodajże końcówce listopada, i miał on być rekompensatą za to, że ilustrowana ,,Czara ognia’’ ukaże się dopiero w grudniu 2019. Jest to książka o bardzo dziwnych wymiarach (15x31 cm), aby zmieścić na każdej ze stron całą różdżkę. Jest też cienka, bo ma trochę ponad 150 str. oraz ma zaskakująco wysoką cenę. Zwłaszcza przy porównaniu jej z jakąkolwiek z trzech pierwszych ilustrowanych części. Kosztuje bowiem aż 80 zł. Nie ma jej też w każdej księgarni internetowej, nie ma jej nawet Empiku. Początkowo pojawiła się w Gandalfie i kosztowała mniej niż 60 zł, aczkolwiek szybko stamtąd zniknęła.


Ja swój egz. kupiłem za niecałe 72 zł w Bonito.pl. Z odbiorem w paczkomacie zapłaciłem właśnie 80 zł, więc tyle, ile wynosi cena okładkowa.

Dobrze, ale co dostajemy za tę cenę? Mówiąc najprościej: pięknie wydany album. Fakt, jest wiele dużo droższych albumów, ale 1. W Polsce to jedna z dwóch okołopotterowych książek, innych niż podręczniki z Hogwartu, które sygnowane są nazwiskiem J.K. Rowling; 2. Polska edycja tego albumu jest chyba jedyną prócz anglojęzycznej, i wymagała opłacenia oraz uzyskania wielu licencji, co doskonale widać na ostatniej stronie.


Wrzuciłem tutaj kilka zdjęć, aby pokazać wam, jak prezentuje się wnętrze książki. Oczywiście na początku mamy kilkanaście stron ciekawych informacji odnośnie różdżek i wiele wypowiedzi aktorów, dotyczących tego, jak się im pracowało na planie filmowym. Bo książka dotyczy Harryego filmowego, nie zaś literackiego pierwowzoru. I wyszło to tej książce na plus, gdyż dzięki temu przy ok. 80% krótkich charakterystyk posiadaczy danej różdżki znajdują się też frag. wypowiedzi aktorów wcielających się w role Snape’a, Harry’ego itd.


Generalnie jest to książka przede wszystkim do patrzenia. Różdżki wydrukowano na świetnym papierze, a czarne tło jest genialne do wyeksponowania każdej z różdżek. Ponadto mamy tu kilka rozkładanych stron, aby w całej okazałości i skali 1:1 pokazać np. parasol Hagrida czy laskę Malfoya.


Skądinąd zastanawia mnie, i lekko irytuje, to, że mamy coraz więcej książek z uniwersum Harry’ego, które mają zupełnie różne formaty. Dodatkowo ,,Podróży przez świat magii’’ nie ma nawet w twardej okładce. Jeżeli na jednej półce postawimy ilustrowane ,,Fantastyczne zwierzęta...’’, ,,Baśnie Barda Beedle’a’’, ,,Różdżki – kolekcja’’ oraz ilustrowany ,,Kamień filozoficzny’’, to każda z nich będzie mieć zupełnie inny format i nijak nie pasować do pozostałych.


Zapewne najczęstsze pytanie, które zadają sobie osoby chcące kupić ten album to: czy warto? Według mnie tak. Wielu różdżek nie dało się obejrzeć dokładnie w filmie ani nigdzie indziej. Tutaj dodatkowo mamy polską edycję takiego albumu, więc jest to dodatkowy jej atut. Książka jest też, chyba, jedyną okazją zapoznania się z różdżkami wielu postaci epizodycznych czy drugoplanowych. Ponadto, wbrew pozorom, jest tu sporo ciekawostek, które musi znać każdy szanujący się Potterhead.

Komentarze

Prześlij komentarz

Inne ciekawe artykuły

100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK (EDYCJA 2017)!

Mamy Nowy Rok, a jak wiadomo, jaki nowy rok, taki cały rok. Czy książkoholik może zacząć go lepiej, niż od przepięknych okładek? W każdym razie ja nie, dlatego przygotowałem listę 100 NAJŁADNIEJSZYCH OKŁADEK z (nie tylko) 2017 . Nie tylko, bo chyba 9 tytułów pochodzi z poprzednich dwóch lat, ale są tak piękne, że nie mogło ich tu zabraknąć :-) Nie miałem pomysłu na żaden sensowny podział, bo każda z tych okładek podoba mi się tak, że musiałbym robić często ex aequo, więc wyszłoby albo mniej, albo więcej niż 100 pozycji. Dlatego jedyny podział to: okładka miękka; okładka twarda + zintegrowana oraz kilka pozycji po angielsku. (jeśli książkę wydano i w miękkiej, i w twardej okładce, to pokazana zostaje w twardych; wiadomo, #teamtwardaokladka zobowiązuje) Występuje tu kilka serii, gdzie np. jeden tom wydano w 2016, a drugi w 2017 oraz gdzie kilka niezwiązanych ze sobą książek wydano w jednakowej szacie graficznej (np. Gaiman od Maga). Nie sugerowałem się też tym, czy dana książka

Koszmarny Karolek. 5 książek - 11 części

Ostatnio bezcelowo przechadzałem się po mieście i postanowiłem wstąpić do okolicznego "Book Book'a". Jak prawdziwy książkocholik wyszedłem nie z jedną czy dwoma, ale pięcioma książkami Francesci Simon z serii "Koszmarny Karolek". Koszmarny Karolek i kino grozy   Tym razem Karolek postanawia nakręcić własny film grozy! Niestety na identyczny pomysł wpada Wredna Wandzia, więc  prawdziwy horror przeplatany gagami toczy się  w rzeczywistości w domu Karolka. Francesca  Simon w błyskotliwy sposób opisuje historie z  życia Karolka, bawiąc i rozśmieszając zarówno  dzieci jak i ich rodziców. Książka - 104 str. okładka miękka, klejony grzbiet. Opis z okładki Cena 17.90  ----------------- Krótka recenzja:     Nikomu nie trzeba chyba przedstawiać Koszmarnego Karolka, ani Doskonałego Damianka.     Najnowsza część mogłaby być tylko grubsza. Jedynie 5 historyjek to moim zdaniem stanowczo za mało. Tym ra

Dziennik Cwaniaczka 11 części

Tydzień temu za naprawdę śmieszne pieniądze kupiłem 10 części sagi "Dziennik Cwaniaczka''. Po 2-ch dniach dokupiłem jeszcze ,,Zrób to sam!'' Każda książka:  miękka oprawa, klejony grzbiet, wewnątrz całkiem dużo czarno-białych rysunków autora. Krótka recenzja  całego cyklu: Mogłem napisać po 3- 4 zdania do każdej części po kolei, ale zdecydowałem się na ogólny opis całego cyklu, gdyż tylko tak mogłem uniknąć spoilerów. *** Jeff Kinney świetnie pokazał współczesne problemy młodego gimnazjalisty. Greg jest po prostu pechowcem i  że się tak wyrażę ''życiowym przegrywem''. Wyśmiewany przez rówieśników i (chodź nie specjalnie) również przez nauczycieli Greg stara się zostać zapamiętany jako Super Gość. Niestety nie pomaga mu w tym nawet czarna skórzana kurtka.... Kiedy wydaje mu się, że jest upokorzony po wsze czasy nadarza się okazja na odbicie się od dna; i to wcale nie kolejna próba podpięcia się pod ''prestiż'' R